An-Nisa - Ayat 59

Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya.

Topik hangat!

Sharing is caring... (76) anak (30) umrah (22) isteri (10) Mari mengaji (9) Tanya ustaz (9) Ramadan (8) solat (8) Kembara masjid (7) Doa (6) Hadith (6) al-Quran (6) breakfast (6) Abdul Rahman Assudais (5) Kuching (5) Makkah (5) Masjid (5) haji (5) syukur (5) Ibadat (4) Madinah (4) Maher Zain (4) Tahfiz (4) Ustaz Don (4) al-Fatihah (4) dugaan (4) Allah (3) Blackberry (3) Facebook (3) KLCC (3) Lee Chong Wei (3) Lin Dan (3) Masjid Nabawi (3) Sejarah Al-Quran (3) Solat Hajat (3) Solat Subuh (3) bongsu (3) ilmu (3) kesihatan (3) wife (3) All England (2) Anniversary (2) Cuti-cuti (2) Imam (2) Islam (2) Manchester United (2) Oldtown White Coffee (2) Rasulullah SAW (2) Raudhah (2) Solat Jumaat (2) Tragedi (2) YouTube (2) al-Baqarah (2) arwah (2) badminton (2) hajat (2) home work (2) insurans (2) kuliah (2) poklong (2) radiasi (2) rindu (2) roadtax (2) rumah sewa (2) sakit (2) supper (2) ziarah (2) 2010 (1) Asb (1) Bacalah... (1) Berita Harian (1) Biodata (1) Bulan (1) Canterbury (1) Durian (1) FOS (1) Gigi (1) Hari Istiwa (1) Hari Pekerja (1) Holiday Villa a.k.a Grand Margarita (1) Hotel (1) Ikan Terubuk Masin Satok (1) Impiana KLCC (1) Innalillah (1) InsyaAllah (1) KL Twin Towers (1) Khairat (1) Lailatul qadar (1) Lelah (1) Livina (1) Malaysia (1) Male or female? (1) Menara Berkembar Petronas (1) Modal insan (1) Nasyid (1) Negaraku (1) Osama Bin Laden (1) PappaRich (1) Pusat Sains Negara (1) Qiamullail (1) Renew (1) Restoran Mahbub (1) Siapa aku (1) Solat Tahajjud (1) Streamyx (1) Sujud Sahwi (1) Swatch (1) TM (1) Tahlil (1) Tartil (1) Tawaf Wida (1) Twin Towers (1) Ulang Tahun (1) Waterfront (1) Yee Mee Claypot (1) adab (1) air auam (1) alpha (1) atok (1) atuk (1) belanja (1) bonus (1) botak (1) cekodok (1) cucu (1) cukai (1) dance (1) delicious (1) demam (1) dhuha (1) didik (1) discaj (1) fitness (1) gunting (1) guru (1) hijjaz (1) hutang (1) iblis (1) ibu (1) iftar (1) income tax (1) internet (1) joging (1) kabus (1) kerja (1) khemah (1) khutbah (1) kipas (1) lapar (1) lega (1) lembaga hasil (1) lesen (1) modem (1) muntah (1) muslim (1) naik kapal (1) nenek (1) penawar penyakit (1) petunjuk (1) pindah (1) piramid makanan (1) polis (1) rambut (1) renggang (1) setan (1) suami (1) syaitan (1) tahajud (1) teh o suam (1) tudung (1) upin ipin (1) uri (1) vaccin (1) vaksin (1) warded (1) wuduk (1) zakat fitrah (1) zikir (1)

Artikel #1 carta kedudukan paling popular di Cerita Pendek Aku™

Saturday, January 15, 2011

Diserang cukai pendapatan....

Salam semua...

Hari ni masuk hari ketiga 2011.... Seperti tahun2 sudah, macam2 nak kena buat bila masuk tahun baru... Renew lesen, roadtax, insurans... update Asb.. Wah! Macam banyak duit aku... Adalah skit... Heheheh...

Satu lagi pasal kesibukan org bertanyakan ttg azam baru.... Sana sini sibuk diskusi pasal benda ni... Aku pun ada lah jugak... Ingat tahun ni nak buat Umrah... Ahahaha... Baiknya aku... Siapalah aku untuk menilai diri sendiri.. Bagi aku.. Org lain lebih layak menilai diri aku nih... Tapi insyaAllah tahun ni kalu takde aral... Terbang lah aku ke sana...

Opsss Income tax satu lagi benda penting yg aku kena buat setiap tahun... Tahun ni bermakna dah 5 tahun aku bagi duit kat gov... Bermula dengan guna borang sampailah ke versi online... Semua aku dah face...bak kata org2.... Dah pakar... Siapa lagi nak puji... Kalau tak diri sendiri... Setakat 5 tahun ni... Byk kali jugaklah kena bayar... Pastu siap dtg lagi surat ada tambahan cukai... Pening kepala aku... Tulah pasal... Org suruh bayar zakat pendapatan... Aku tak buat... Lengah2kan.. Kan dah kena... Padan muka aku... Rasakan...

So, selain umrah... Azam kecil aku tahun ni.... Bayar zakat pendapatan dan buka akaun tabung haji..... Korang kalu terbaca cerita aku ni... Rajin2 lah emel aku ye... Ingatkan aku ni sbb aku ni mmg jenis mudah leka dan lupa... Senang sangat setan nak hasut aku... Mana tidaknya... Solat tak sempurna...

Ehh... Dah panjang plak... Cukuplah sampai hari ni... Nanti jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment